czwartek, 6 listopada 2014

Disciples II

Disciples II

Początkowo planowałem na pierwszy rzut wziąć się za pierwszą odsłonę tej gry, lecz po chwili zastanowienia zacznę od kontynuacji. Disciples czyli niezapomniane tłumaczenie jako Apostołowie Świętej Ziemi zawsze budziło we mnie klimat.

Gra fantasy, z elementami RPG, turowa z możliwości gry przez sieć. Jak dla mnie to jest jedyna gra, która w jakiejś kwestii może rywalizować z Heroes of Might and Magic. Duże podobieństwo, lecz to, co charakteryzuje Apostołów to znacznie większy poziom trudności.

Na czym polega gra. Musimy wcielić się postać, która staje się władcą jednego z czterech królestw, a są nimi – Imperium, Górskie Klany, Przeklęte Legiony i Hordy Nieumarłych (oczywiście piszę tylko o podstawie…) Musimy poprowadzić swoją armię do zwycięstwa.

Wielkie podobieństwo do wspomnianych wyżej "hirołsów". Przede wszystkim królestwo, które rozbudowujemy, dostajemy możliwość rekrutacji nowych jednostek do walki z armią wroga, zdobywamy doświadczenie i rozwijam swojego bohatera. Różnice, które na pierwszy rzut przychodzą mi do głowy to po pierwszy niesamowity klimat. Disciples jest znacznie mroczniejsze, poważniejsze od Heroesów. Ponadto mamy tutaj możliwość rzucenia czarów bezpośrednio na mapie, nie musząc atakować przeciwnika, co daje nam możliwość osłabienia jednostki, by ewentualnie go dobić. Ponadto każda z postaci, które rekrutujemy w królestwie nie ma swojej jednej ewolucji jak miało to miejsce w porównywanym przeze mnie tytule. Tutaj dana jednostka wraz z doświadczeniem może nam ewoluować kilkukrotnie. Co ciekawe, sami wybieramy ścieżkę przemiany dla danego potwora.

Podstawa gry, o której piszę Dark Prophecy (Mroczne Proroctwo) wydana została na początku 2002 roku. Co ciekawe do Disciples II pojawiły się aż cztery dodatki: Guardians of the Light (Strażnicy Światła), Servants of the Dark (Słudzy Ciemności), Powrót Galleana, The Rise of the Elves (Bunt Elfów).
Cóż by więcej rzecz. Gra kapitalna. Niezwykle klimatyczna, którą polecam fanom fantasy  strategii turowych. W moim osobistym rankingu tego typu gier zajmuje jednak drugie miejsce, tuż zaraz za Heroesem III.

2 komentarze:

  1. No co ja mam powiedzieć :D Jedna z moich ulubionych gier :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, wiem widziałem nowe Twoje zdjęcia płyt w oryginale :D Szacun ;)

    OdpowiedzUsuń