poniedziałek, 28 lipca 2014

TopLista 25 serialowych agentów i stróżów prawa

Przedstawiam swoją topkę 25 serialowych agentów i stróżów prawa występujących w serialach, które miałem okazję oglądać. 
Na jednej pozycji znajduje się jedna albo dwie postacie w zależności od tego, czy postać miała swojego partnera czy nie. W Topce nie uwzględniłem postaci działających "za biurkiem", analityków, szefów ekip itd. (na to jeszcze przyjdzie czas...) :)
Jedynym wyjątkiem w topce jest ekipa BAU z Criminal Minds.

Uwaga poszczególny tekst może zawierać spoilery. Czytacie na własne ryzyko !

25. Horatio Caine & Mac Taylor (CSI Miami/CSI NY) - Najniższe miejsce na liście. Pomimo, iż obaj reprezentują różne seriale to jednak połączyłem ich jako duet z powodu licznych crossoverów oraz faktu, iż CSI NY jest spin-offem drugiego serialu. Na tym miejscu mogły uplasować się również całe dwie ekipy lecz postanowiłem wyróżnić tylko ich kapitanów. Może i seriale nie porwały tak jak inne na mojej liście to jednak warto było umieścić ich w topce.



24. Charlie Mills (Harper's Island) - Szeryf na wyspie Harpera. Postać dosyć skomplikowana lecz przyjemna. Istotnie powiązany z fabułą. Uroku tej postaci dodaje zdecydowanie grający ją aktor. Wcielał się on także w postać Boby'ego w Supernatural, lecz on jak i bracia Winchester ostatecznie nie znaleźli się na mojej liście, pomimo, iż niejednokrotnie udawali różnorakich agentów.




23. Seelay Booth (Bones) - Agent FBI współpracujący z ekipą doktor Brennan. Jedna z głównych postaci serialu, partner Bones. Booth znalazł się na mojej liście dopiero na 23 miejscu, ponieważ serial mam daleko w tyle i nie wiem kiedy go nadrobię. :)







22. Lionel Fusco (Person of Interest) - Początkowo skorumpowany glina, z czasem przyłącza się do ekipy Fincha. Niejednokrotnie udowodnił, że można na niego liczyć, pomimo, iż nie jest zbyt idealnym, świetnie wyszkolonym i twardym policjantem. Wnosi do serialu sporo humoru i osobiście darzę go sympatią.






21. Olivia Dunham (Fringe) - Dlaczego Olivka znalazła się na mojej liście tak dosyć nisko ? A to dlatego, iż z czasem zmieniającej się fabuły serialu przestała ona być typową agentką. Nie mniej jednak podobała mi się w tej roli i nie mogło jej zabraknąć w końcowej klasyfikacji.






20. Elizabeth Keen (The Blacklist) - Agentka Keen pomimo, iż jest agentką, która zasługuje na mój ranking nie zasługuje jednak na jakąś wysoką notę. W serialu współpracuje z Redingtonem i to głównie dzięki niemu jest tym kim jest. Nie mniej jednak zdążyłem ją polubić już po pierwszym sezonie Czarnej Listy.






19. Lucas Hood (Banshee) – Może i nie jest typowym, oryginalnym agentem, lecz w miasteczku Banshee to właśnie on pełni rolę szeryfa. Pomimo, iż jego metody działania są mocno niekonwencjonalne to jednak jest dobrym stróżem prawa. Czyżby się facet minął z powołaniem i aby zostać gliną musiał sfałszować dokumenty i podawać za zmarłego szeryfa? Hood za strzelanie i mordobicie, a następnie pytanie zasługuje na dziewiętnastkę.




18. Quentin Lance (Arrow) – Quentin pomimo, iż jest fajną postacią w Arrow, to jednak nie dał radę innym osobom w moim rankingu. Początkowo detektyw Lance mnie irytował, a dopiero z czasem się do niego przekonałem. Z początkiem serialu stara się zdemaskować działającego w mieście bojownika, choć z czasem, w miarę nowych wydarzeń wspomaga go. Jest ojcem Laurel i Sary, obu dziewczyn, które mają istotny związek z głównym bohaterem.




17. Will Graham (Hannibal) – Will jest osobą, która świetnie pasowała by do ekipy BAU w Criminal Minds. Jest agentem tymczasowym FBI i dzięki swojemu doświadczeniu w psychologii opracowuje portrety psychologiczne przestępców. Ma niesamowitą zdolność odtwarzania zbrodni i niejednokrotnie przyczynił się do rozwiązania sprawy. W pierwszym sezonie Hannibala nie do końca mi się ta postać podobała (z resztą jak cały sezon), wszystko zmieniło się dopiero w 2 sezonie. Majstersztyk w jego wykonaniu.




16. Susie Dunn & Marcus Finley (Crisis) – Pomimo, iż serial został anulowany to według mnie było to świetne show z ciekawymi postaciami. Mówię to w głównej mierze o Susie i Marcusie. Oboje poznają się i zostają partnerami w trakcie porwania nastolatków należących do elity władz USA. Finley będący agentem secret service łączy swe siły z agentką FBI. Szybko się dogadują i ich wspólne działania dają pozytywne wyniki…


15. Debra Morgan (Dexter) – Zastanawiałem się przez chwilę czy aby nie wprowadzić całej ekipy policji w Metro na czele z tytułowym bohaterem. Zrezygnowałem jednak z tej kwestii, ponieważ Dex jest analitykiem, ale w głównej mierze mordercą, a reszta ekipy nie wyróżnia się aż tak bardzo jak Deb. Dziewczyna ze swoim podejściem jest kapitalną postacią. Szybkie i stresujące życie ma spory wpływ na jej postępowanie. Wulgarna dziewucha zajmuje miejsce w pierwszej piętnastce.





14. Gabriel Vaughn & Riley Neal (Intelligence) – Para agentów podobnie jak Dunn i Finley pochodzi z serialu już anulowanego. Niestety, bo serial mnie zainteresował. Nie mniej jednak oboje zasłużyli na pojawienie się na mojej liście. Riley zostaje partnerką Gabriela i dostaje zadanie jego ochrony. Dlaczego? Ponieważ Vaughn ma wszczepiony w głowę chip, który daje mu niewyobrażalne możliwości…


13. Hank Voight (Chicago Fire/Chicago P.D.) – Niezwykle charyzmatyczny policjant, który zadebiutował w Chicago Fire. Skorumpowany glina, który zrobi wszystko by wyjść w każdej sprawie na swoje. Z czasem jednak, po wielu perturbacjach zmienia obóz i oświadcza, że stał się prawym stróżem prawa (Choć czy aby na pewno?). To właśnie dzięki jego postaci powstał spin-off opowiadający o nim i jego kolegach z jednostki zatytułowany jako Chicago P.D.





12. Kono & Chin Ho Kelly (Hawaii Five-0) – Dosyć popularna i fajna para, którą pozwoliłem zestawić akurat ze sobą. Kono nigdy mnie nie jarała i pomimo, iż darzę ją sympatią to nigdy nie była dla mnie topową postacią tego serialu. Chin Ho natomiast jest całkiem fajną osobą. Oboje są ze sobą spokrewnieni i oddani całej jednostce Five-0.



11. Alex Mahone (Prison Break) – Alex Mahone, który zadebiutował dopiero w 2 sezonie szybko stał się jedną z czołowych postaci w serialu. Niezwykły umysł, który jako jedyny mógł pokrzyżować plany Scofielda. Początkowo robi wszystko by dorwać i zabić uciekinierów z Fox River. Z czasem jednak zrywa swoją współpracę z Firmą i dołącza do ekipy Scofielda by o wspólnych siłach załatwić tajną organizację.




10. Tony Almeida (24) – Moją topową dychę otwiera agent CTU Tony Almeida. Postać, która początkowo w serialu więcej działała za biurkiem dowodząc akcjami niż działając w terenie. Wszystko się jednak płynnie zmienia. Niezwykle twardy i świetny agent, który był w związku ze swoją koleżanką Michelle Dessler. Spodobała mi się ta postać i jest jedną z najlepszych w serialu, zaraz po głównym bohaterze 24 godzin.






9. Kensi Blye & Marty Deeks (NCIS Los Angeles) – Kapitalnie skontrastowany duet agentów NCIS. Bardzo ładna i niepozorna agentka Blye i jej partner (nie tylko w pracy) Deeks, który jest niezłym luzakiem i jajcarzem. Kensi, która od początku jest agentką świetnie dogaduje z Martym, który początkowo pracował w policji i dopiero z czasem dołączył do ekipy NCIS. Oboje wnoszą do serialu sporo humoru ale także i emocji. Nie widziałbym tego serialu bez nich tak jak i mojej topki.


8. Andy Bellefleur & Jason Stackhouse (True Blood) – Najprawdopodobniej najbardziej bekowy duet stróżów prawa ever. Andy, który jest niezwykle śmieszną i nierozgarniętą osobą, a zarazem głównym szeryfem w miarę kolejnych wydarzeń bierze sobie jako partnera Jasona Stackhouse, który w głowie ma tylko panienki, a jego umysł wydaje się zatrzymał na czasach szkolnych. Młody jest jednak momentami twardym gliną, który wie czego chce. Oboje tworzą świetny duet, który niejednokrotnie ubawił mnie do łez. To głównie oni dwaj ciągną w dobre ten serial.

7. John Reese (Person of Interest) – John znalazł się moim rankingu z racji samego faktu, jego dawnej pracy. W serialu jest raczej najemnikiem działającym z Haroldem i ratującym kolejne to przypadkowe numery. Niezwykle twardy i dążący za wszelką cenę do celu. Reese jest jedna z moich ulubionych postaci w serialu. Świetnie wyszkolony w wielu dziedzinach czy to walce wręcz, czy obsłudze broni jest odpowiednią osobą, która może do cna oczyścić cały Nowy Jork ze wszystkich szumowin.




6. Carrie Mathison (Homeland) – Carrie, która zaimponowała mi swoją kapitalną grą w Homeland nie mogła znaleźć niżej. Prześwietna agentka, która potrafi zrobić wszystko by rozwikłać dany spisek i zaradzić kolejnemu zamachowi terrorystycznemu. Niejednokrotnie również działała na obcym terenie, daleko po za Stanami Zjednoczonymi. Mathison przez jakiś czas była w związku z Brody’m, z którym jest w ciąży.





5. G. Callen & Sam Hanna (NCIS Los Angeles) – to właśnie ten duet otwiera pierwszą piątkę. Główni bohaterowie serialu, którym nie oprze się żaden gangster czy terrorysta. Callen, który ma za sobą tajemniczą przeszłość, której sam do końca nie zna był agentem CIA, dołączył do ekipy prowadzonej przez Hetty i jego głównym partnerem został dawny członek Navy Seals, czarnoskóry Sam Hanna. Oboje tworzą kapitalny duet agentów.



4. Steve McGarrett & Danno Williams (Hawaii Five-0) – kolejny kapitalny duet agentów. Tym razem para ekipy Five-0 góruje nad agentami z pozycji 5. Dlaczego? A no dlatego, iż wzajemne przekomarzanie się obu panów jest niezwykle epickie, a niektóre teksty są warte zapamiętania. Pomimo wzajemnych docinek są niezwykle efektownymi stróżami prawa. Danno, który niegdyś był gliną w New Jersey i Steve, który jako dawny członek Navy Seals tworzą według mnie obecnie jeden z najlepszych duetów serialowych.

3. Ekipa BAU (Criminal Minds) – No i kolej na wyjątek w mojej topce. Na trzeciej pozycji znalazła się cała ekipa BAU, z której nie sposób wymienić jednej czy dwóch postaci. Wszyscy świetnie się uzupełniają i sprawdzają w terenie. Wymienność partnerów w akcji jest kapitalna. Spośród wszystkich agentów najfajniejszą męską postacią jest Reid, dysponujący niebanalnym umysłem. Z postaci żeńskich nie ma sobie równych JJ, piękna blondynka, która jest nieodłącznym elementem całej ekipy.


2. Fox Mulder & Dana Scully (X-Files) – epicka para agentów FBI, która przydzielona została do sekcji Archiwum X. Oboje na co dzień zmagają się z niewytłumaczalnymi sprawami o podłożu paranormalnym. Mulder, agent, który wierzy w wiele niewyjaśnionych zjawisk, których na co dzień jest świadkiem oraz Scully, która początkowo stara się wszystko wyjaśnić w naukowy sposób, świetnie się nawzajem uzupełnia. Ta para agentów stała się legendarna i przeszła do historii popkultury.

1. Jack Bauer (24) – Nie wiem czy opis jest tutaj potrzebny. Wystarczy obejrzeć ten serial. Ja co prawda oglądam go od niedawna i jeszcze nie jestem zaznajomiony z całą biografią postaci ale już teraz mogę stwierdzić, że to legenda i zdecydowanie jedna z moich ulubionych serialowych postaci agentów. Bezkompromisowy, stąpający po cienkim lodzie, bezwzględny agent CTU, który niejednokrotnie uratował swój kraj przed atakami terrorystów. Postać niezwykle oryginalna.

7 komentarzy:

  1. Nie wiem jakie były kryteria wyboru poszczególnych postaci, ale zdecydowania brakuje mi tutaj Johna Casey'a z "Chucka".

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakuje go dlatego, iż nigdy nie oglądałem tego serialu i go po prostu nie znam ;) Gdybym znał Chucka to może by się gdzieś w topce pojawił ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No wiadomo, wszystkiego się oglądać nie da, a wybór jest po prostu związany z tym co widziałeś, można by jeszcze wiele innych dać ale po co? :D Po prostu subiektywna ocena ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Owszem można by dać wiele innych ale to już trochę przesada i tak ktoś mógłby powiedzieć, że jest w tej topce za dużo postaci :P Niedługo w planach mam inne topki. Wszystko zależy od mojego wolnego czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zbyt dużo seriali za mało czasu... każdy serialomaniak tak ma niestety. Przyznam się, że nie oglądałem jednej trzeciej z tych seriali nie oglądałem, ale fajnie się czytało i będę śledził kolejne top listy.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie chyba Hood znalazłby się na pierwszym miejscu a za nim panowie z Hawajów

    OdpowiedzUsuń