piątek, 6 marca 2015

Horn of the Abyss


Heroes of Might and Magic III to gra, której nie trzeba przedstawiać. Nie można nie zgodzić się również z faktem, iż pomimo lat od daty premiery jest to najlepsza i najbardziej grywalna część serii. Pisałem już o niej w tym poście
Gra ta doczekała się dodatku The Wake of Gods, o której bądź co bądź pisać nie mam zamiaru, bo uważam to za fanowski bubel i skazę na Hirołsach III. Nie mniej jednak post ten poświęcę na innym, zupełnie innym, nieoficjalnym dodatku o nazwie - Horn of the Abyss

Horn of the Abyss, czyli w skrócie HotA, jest dodatkiem stworzonym przez fanów gry. Co ciekawe, dodatek jest co jakiś aktualizowany poprzez wprowadzanie kolejnych to modyfikacji. Nie ma planów na zakończenie tegoż projektu, a w dalszym ciągu pojawiają się nowe łatki i ulepszenia, które aktualizują grę wraz z jej uruchamianiem. Twórcy postawili przede wszystkim na jak najmniejszy rozwój gry, a tym samym zachowanie starych wzorców jakie mogliśmy znaleźć w dodatkach oficjalnych. Twórcy dodatku każdą z nowych grafik stworzyli własnoręcznie i od podstaw. Nie modyfikowali już znanych postaci czy budowli zmieniając jedynie kolory czy odcień (jak miało to miejsce w WoGu), ani nie podkradli grafik z innych gier co niewątpliwie jest wielkim plusem. 

Co daje nowy dodatek? Ciężko jest to wszystko zebrać w jednym poście, ponieważ jest tego dosyć sporo, a nowości pojawiają się od czasu do czasu.
Przede wszystkim rzeczą, o której trzeba wspomnieć na sam początek jest nowe miasto – Przystań. Zatoka piratów oferuje tradycyjnie siedem zróżnicowanych postaci.

I poziom – Nereida ewoluująca w Okeanidę (postać teleportująca się, odporna na krąg zimna i lodowy pocisk)
II poziom – Marynarz ewoluujący się w Żeglarza (postać lądowa, walcząca przy pomocy maczety, nie mająca żadnych zdolności specjalnych)
III poziom – Pirat ewoluujący w Korsarza, a następnie w Bukaniera (wyjątek - postać, która posiada trzy poziomy ulepszenia(!), postać strzelająca, przeciwnik nie kontratakuje, celny strzał)
IV poziom – Bestia Sztormów ewoluujący w Assidama (postać latająca, przypominająca nieco gryfa z Zamku, umiejętność specjalna – amok)
V poziom – Zaklinaczka ewoluująca w Czarodziejkę (postać strzelająca, a raczej miotająca magicznymi kulami, rzuca czar osłabienia, bądź promienia osłabienia)
VI poziom – Niksa ewoluująca w Zbrojną Niksę (postać lądowa, dosyć wolna, lecz dysponująca dużą siłą ataku, zmniejsza siłę ataku przeciwnika)
VII poziom – Wąż Morski ewoluujący w Aspida (postać lądowa, należąca do rodziny Hydry, która według mnie jest znacznie potężniejsza od mieszkańca Cytadeli, 30% szans na zatrucie, ponadto wykorzystuje umiejętność odwetu)
Oprócz bardzo dobrze nam znanych budowli takich jak Rada miasta (i kolejne ulepszenia – Ratusz, Kapitol itd.), Karczmy, Kuźni (produkcja armat), Targowiska, Gildii Magii (IV poziomy) mamy jedną nową lokację, a jest nią Grota. Może w niej wymieniać artefakty na punkty doświadczenia. Graalem w Przystani jest Gwiazda Polarna.
W nowym mieście możemy oczywiście werbować nowych bohaterów ściśle związanych z Przystanią. Są to przeważnie różnej maści Piraci.
Po za nowymi mapami, dostajemy również dwie zupełnie nowe kampanie – Pod Piracką Banderą oraz Postrach Mórz, lecz jak na mój gust, są to niezwykle trudne kampanie i poziomem trudności nie przypominają tych z poprzednich dodatków. Także jest nowe wyzwanie, nie powiem.
To oczywiście nie wszystko. Mamy do dyspozycji wiele nowych artefaktów, także tych łączonych. Są to między innymi przedmioty dające premię w poziomie morale czy szczęście, zwiększające tradycyjnie punkty ataku, obrony, mocy czy wiedzy ale i również dające zupełnie nowe zdolności ulepszające naszą postać.
Nowe obiekty. Na pierwszy rzut wymienię składowiska różnego rodzaju zasobów, które działają podobnie do wiatraków, z tym, że co tydzień dają nam po 6 bądź 10 surowców.
Budowle do eksploatowania. Czyli wchodzimy, walczymy i dostajemy nagrodę. Przykładem jest między innymi Czarna Wieża (Smoki), Barłóg (Bazyliszki), Posiadłość (Wampiry), Świątynia Morza (Hydry/Aspidy) czy na przykład Wieża z Kości Słoniowej (Magowie).
Nowe magiczne kapliczki (pojawia się poziomu czwartego, która wręcza nam zaklęcie poziomu czwartego).
Powstało dużo nowych budowli i ich odpowiedników, które możemy spotkać na wodzie.
Zmieniono grafiki nowych rodzajów garnizonów, wrót wymiarów, warsztatów, fortów i dziesiątek nowych rzeczy.
W HotA pojawia się jedna nowa jednostka neutralna, a jest nią Satyr.
W mieście Wrota Żywiołów dostajemy możliwość kupna nowej budowli, a jest nią Sanktuarium Popiołu, które zwiększa populację Feniksów.
Magogi i Lisze otrzymują opcję strzału obszarowego, czyli strzelamy gdzie popadnie, nie koniecznie w daną postać, a obszar.
W zależności od poziomu rozbudowy głównej budowli tj. Rada Miasta – Ratusz – Kapitol zmienia się wygląd miasta na mapie. Wcześniej było to widoczne jedynie przy zmianie z Fortu na Cytadelę.
Wielkość map zmieniły się kilkukrotnie. Mamy teraz H (130x130), XH (216x216) i G (252x252).
Pikinierzy, Halabardnicy, Orkowie zmieniają zupełnie swój wygląd.
Nowa animacja jednego z najpotężniejszych zaklęć – Implozja.

5 komentarzy:

  1. O tym "The Wake of Gods" nie słyszałem i widząc zdjęcia w google to dobrze. Natomiast jeśli chodzi o "Horn of the Abyss" to zagrałem w to i zgadzam się że to bardzo udany dodatek. Nie wiedziałem że on jest cały czas poprawiany/ulepszany. Będę musiał ściągnąć najnowszą wersję i pograć jak skończę z obecnie grac w "Shadow of Dead".

    Pewnie po polsku nie ma prawda?

    OdpowiedzUsuń
  2. A więc tak, już Ci odpowiadam..
    The Wake of Gods to kupa. Szkoda mb na dysku na to. ;)
    Horn of the Abyss jest świetne i to prawda, tam ciągle wszystko jest aktualizowane. Błędów już jako tako nie ma żadnych, teraz tylko ulepszają o nowe rzeczy, w styczniu jakoś pojawiło uaktualnienie z Satyrem i nowymi lokacjami. Z tego, co czytałem to projekt HotA nie ma terminy ukończenia i będzie stale ulepszany o nowe rzeczy na starym, dobrym silniku, a w planach mają wprowadzenie nowego miasta.
    Oficjalnie jest tylko po angielsku i rosyjsku, ale u mnie, jak i większości ludzi działa po polsku, jeśli zainstaluje się ten dodatek na zwyklego Heroesa (w moim przypadku złota edycja z oficjalnym dodatkami pl).
    Zawsze przed uruchomieniem gry jest aktualizacja, która pobiera dane z sieci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podałbyś link skąd Ty ściągnąłeś w wersji po angielsku?

      Usuń
  3. http://www.hota.acidcave.net/download.html
    Z tym, że od razu instalowałem na swoją polską wersję i miałem po pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łapcie najlepszą wersję Heroes of Might and Magic III – Horn of the Abyss download tutaj https://nicegame.pl/heroes-of-might-and-magic-iii-horn-of-the-abyss/

    OdpowiedzUsuń