Mamy rok 1996, a dokładniej późną jesień. New World
Computing postanawia wydać drugą część gry z serii Heroes of Might and Magic.
Tym razem podtytułem jest The Succesion Wars.
Fabuła w drugiej odsłonie części jest kontynuacją pierwszej.
Król Ironfist wygrywa wojnę i jednoczy cały kontynent. Po jego śmierci dochodzi
do jednak do konfliktu między jego synami, którzy chcą zapanować nad królestwem.
W ten sposób dochodzi do wojny o sukcesję.
Gra opiera się na tych samym schemacie, co jej
poprzedniczka. Strategia turowa z elementami RPG i fantasy. Ponownie wcielamy
się rolę bohatera, którego zadaniem jest rozbudowanie swojego miasta oraz
zebranie odpowiedniej armii, dzięki której pokona wrogów.
Do Heroes II powstał również oficjalny dodatek o nazwie
Price of Loyalty. Nie wnosił on zbyt wiele, bo dodawał jeden budynek w
królestwie Nekromanty, cztery nowe kampanie, kilka artefaktów i ścieżkę
dźwiękową.
W gruncie rzeczy sequel różni się od pierwszej części
kilkoma aspektami, lecz pod względem graficznym nie odbiega zbytnio od
poprzedniczki. Ciekawymi zmianami są chociażby rozbudowanie w ciekawszy sposób
umiejętności danego bohatera, wprowadzenie dwóch nowych klas jak i królestw
oraz to, co chyba najistotniejsze to możliwość ulepszania jednostek, co pojawia
się po raz pierwszy w tej serii i zostanie z nami już chyba do końca...
W grze występują poniższe królestwa:
Zamek rycerza - chłop, łucznik (łowca), pikinier (weteran), zbrojny
(mistrz miecza), konny (czempion), paladyn (krzyżowiec).
Zamek barbarzyńcy - goblin, ork (ork wojownik), wilk, ogr
(wielki ogr), troll (troll bojowy), cyklop.
Zamek czarodziejki - rusałka, krasnolud (krasnolud
wojownik), elf (wysoki elf), druid (wielki druid), jednorożec, feniks.
Zamek czarnoksiężnika - centaur, gargulec, gryf, minotaur
(królewski minotaur), hydra, zielony smok (czerwony smok, czarny smok).
Zamek czarodzieja (nowość) - niziołek, dzik, żelazny golem
(stalowy golem), rok, mag (arcymag), olbrzym (tytan).
Zamek nekromanty (nowość) - szkielet, zombie (zmutowane
zombie), mumia (królewska mumia), wampir (wampirzy lord), lisz (potężny lisz), kościany
smok.
Neutralne jednostki - rozbójnik, nomad, duch, meduza, żywiołak
powietrza, żywiołak ognia, żywiołak wody, żywiołak ziemi, dżin.
Ponadto zmieniło się wiele odnośnie lokacji, zaklęć,
umiejętności i artefaktów lecz nie sposób wszystkiego wymienić. Seria gier
idzie w coraz lepszym kierunku i rozbija się z rok na rok coraz lepiej. To
dopiero przedsmak tego, co otrzymamy za parę lat...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz