wtorek, 17 maja 2016

Przegląd drużyn Euro 2016 - Grupy D - E - F

Grupa D

Hiszpania
Kwalifikacje: Hiszpanie zajęli pierwsze miejsce w swojej grupie eliminacyjnej.

Trener: Vicente del Bosque

Gwiazdy: De Gea, Mata (ManU), Casillas (Porto), Pique, Alba, Busquets, Iniesta (Barca), S. Ramos, Isco (Real), Azpilicueta, Fabregas (Chelsea), Juanfran, Koke (Atletico), Thiago Alcantara (Bayern), D. Silva (ManCity), Morata (Juventus), Cazorla (Arsenal).

Moja prognoza: Czy Hiszpanie są zdolni do wygrania całych rozgrywek? Argumenty do tego są, to fakt. Mają bardzo mocną kadrę, co prawda nie tak mocną jak w ostatnich latach, ale wydaje mi się, że mogą dojść dosyć wysoko, może nawet do finału.
Największe gwiazdy mnie nie przekonują i wydaję mi się, że kariery niektórych z nich powinny być już kończone w reprezentacji. Młodzi, zdolni gracze raczej nie uniosą ciężaru turnieju. To jeszcze chyba za wcześnie na triumf dla tego pokolenia.

Czechy
Kwalifikacje: Czesi zdumiewająco wygrali swoją bardzo trudną grupę wyprzedzając m.in. Holandię czy Turcję.

Trener: Pavel Vrba

Gwiazdy: P. Cech, Rosicky (Arsenal), Lafata (Sparta Praga), Plasil (Bordeaux).

Moja prognoza: Czechów śmiało stać na awans do kolejnej fazy turnieju. Nie wiem czy stać ich na chociażby ćwierćfinał. Wszystko zależy od dyspozycji poszczególnych graczy.
Czesi z grupy wyjść powinni, a to może ich uskrzydlić. Równie dobrze mogą także zająć ostatnią lokatę, ponieważ za rywali mają mocnych Chorwatów, nieprzewidywalnych Turków, no i Hiszpanów. Wielka niewiadoma.

Turcja
Kwalifikacje: Awansowali jako najlepsza drużyna z miejsc 3.

Trener: Fatih Terim

Gwiazdy: Sahin (BVB), A. Turan (Barca), Calhanoglu (Bayer), Burak.

Moja prognoza: Według mnie z grupy nie wyjdą. Ich awans do Euro i tak był cudem. Pomimo, iż mieli bardzo ciężką grupę to udało im się przeskoczyć chociażby Holandię. Nie mniej jednak nie zdołali zdominować Islandczyków, przez co zajęli jedynie trzecie miejsce.
Udało się awansować na Euro ale z grupy wyjść raczej im się nie uda.

Chorwacja
Kwalifikacje: Zajęli drugie miejsce i awansowali bezpośrednio.

Trener: Ante Cacic

Gwiazdy: Subasic (Monako), Srna (Szachtar), Modric, Kovacic (Real), Rakitic (Barca), Brozovic, Perisic (Inter), Mandżukic (Juventus).

Moja prognoza: Ciekawa reprezentacja. Posiada w swoich szeregach kilka naprawdę wielkich graczy i ich rywalizacja w tej grupie będzie niezwykle ciekawa. Osobiście stawiam chyba odrobinę bardziej na Czechów, ale nie będzie niespodzianką jak to właśnie Chorwaci awansują dalej.
Bardzo mocny środek pola z gwiazdami Realu i Barcy, ponadto bramkostrzelny Mandżukić, no będzie ciekawie.

Grupa E
Belgia
Kwalifikacje: Belgia wygrała swoją grupę eliminacyjną.

Trener: Marc Wilmots

Gwiazdy: Courtois, Hazard (Chelsea), Mignolet, Benteke, Origi (Liverpool), Kompany, De Bruyne (Man City), Vermaelen (Barca), Vertonghen, Alderweireld, Chadli (Tottenham), Nainggolan (Roma), Fellaini (ManU), Lukaku (Everton), Ferreira-Carrasco (Atletico).

Moja prognoza: Belgia ponownie stawiana jest w gronie czarnych koni turnieju. Tym razem będzie podobnie. Według mnie ta drużyna ma wiele do udowodnienia. Jest w niej multum gwiazd z najlepszych lig świata. Przede wszystkimi tuzy z Premier League. 
Grupę eliminacyjną wygrali i myślę, że grupę na Euro wygrać również mogą. Wyjście z niej to obowiązek. Mogą zajść naprawdę daleko.

Włochy
Kwalifikacje: Pewnie wygrali swoją grupę.

Trener: Antonio Conte

Gwiazdy: Buffon, Chiellini, Marchisio, Zaza (Juventus), Darmian (ManU), De Rossi, El Shaarawy (Roma), Pirlo (USA), Verratti, Thiago Motta (PSG), G. Pele (Southampton), Montolivo (Milan).

Moja prognoza: Włosi nie posiadają według mnie takie generacji zawodnik jak jeszcze parę lat. Są dla mnie w sytuacji podobnej do Hiszpanów. Niby mają mocne argumenty to końcowego triumfu ale to chyba za mało.
Włosi wyjść z grupy powinni, a decydujący mecz stoczą ze Szwedami.

Irlandia
Kwalifikacje: Zajęli trzecie miejsce, a następnie wygrali baraż z Bośnią i Hercegowiną.

Trener: Martin O'Neill

Gwiazdy: O'Shea (Sunderland), Coleman (Everton), Whelan (Stoke), Long (Southampton).

Moja prognoza: Osobiście Irlandię skazuję na pożarcie. Szans ze swoimi rywalami raczej większych nie mają. Mogą urwać punkty, bo jak wiadomo gra na wyspach jest grą bardzo wymagającą ale nie daję im zbyt większych szans. Ostatnie miejsce w grupie to moja prognoza dla Irlandczyków.

Szwecja
Kwalifikacje: Zajęli trzecie miejsce w swojej grupie i wygrali baraż z Danią.

Trener: Jane Andersson.

Gwiazdy: Lindelof (Benfica), Lustig (Celtic), Ibrahimovic (PSG).

Moja prognoza: Czy Szwecja ma szansę na awans z grupy? Szanse ma ale nie są one zbyt wielkie. Ustąpią na pewno Belgom. Powalczyć mogą z pewnością z Włochami. Ibrahimovic, dla którego prawdopodobnie będzie ostatni wielki turniej ma dużo do udowodnienia, a forma jaką prezentuje jest niesamowita. Ten typ piłkarza może sam przesądzić o wyniku meczu, a nawet sytuacji w grupie.

Grupa F
Portugalia
Kwalifikacje: Portugalczycy wygrali swoja grupę wyprzedzając m.in. Serbów oraz Duńczyków.

Trener: Fernando Santos.

Gwiazdy: Pepe, C. Ronaldo (Real), R. Carvalho (Monako), B. Alves, Nani (Fenerbahce), Eliseu (Benfica), W. Carvalho (Sporting), Danny (Zenit), Vieirinha (Wolfsburg), Quaresma (Besiktas).

Moja prognoza: Nie przemawiają do mnie argumenty za tym, aniżeli to właśnie Portugalia miałaby wygrać Euro. To się raczej nie stanie. Sam Ronaldo nie poprowadzi drużyny do końcowego triumfu. Wyjść z grupy raczej na pewno powinni ale to, co wydarzy się dalej zależeć będzie przede wszystkim od kolejnych rywali.

Islandia
Kwalifikacje: Zajęli drugie miejsce w bardzo mocnej grupie.

Trener: Lars Lagerback.

Gwiazdy: Sigurdsson (Swansea), Finnbogason (Augsburg).

Moja prognoza: Jedna z największych, o ile nie największa niespodzianka całych eliminacji. Drużyna, która od samego początku określana była mianem dostarczyciela punktów zrobiła psikusa wszystkim i awansowała bezpośrednio do turnieju zostawiając w tyle takie drużyny jak Turcja czy Holandia. 
Przeszli eliminacje jak burza, pomimo, iż nie mają w swojej kadrze gwiazd europejskiego futbolu. To, co wydarzy się na Euro z udziałem Islandczyków to zagadka. Mogą zostać czarnym koniem i zabrnąć daleko, a równie dobrze mogą nie strzelić ani jednej bramki w tym turnieju...

Austria
Kwalifikacje: Austria pewnie wygrała swoja grupę eliminacyjną.

Trener: Marcel Koller.

Gwiazdy: Wimmer (Tottenham), Alaba (Bayern), Arnautovic (Stoke).

Moja prognoza: Austria pokazała podczas eliminacji, że stać ich na naprawdę wiele. Co prawda w grupie nie mieli takich rywali jak Hiszpania, Francja czy Niemcy ale zdołali uporać się z Rosjanami czy Szwedami, a to coś znaczy. 
Gwiazd w kadrze nie ma zbyt wiele, a jak już to największą z nich jest David Alaba z Bayernu, który będzie rządził i dzielił w reprezentacji. Wyjść z grupy powinni ale mogą namęczyć się z Islandią i Węgrami.

Węgry
Kwalifikacje: Węgrzy zajęli trzecią lokatę, a następnie uporali się w barażach z Norwegią.

Trener: Bernd Storck.

Gwiazdy: -

Moja prognoza: Według mnie Węgrzy są jedną z najsłabszych o ile nie najsłabszą drużyną na Euro. Nie mają w swojej kadrze gwiazd, a sam ich awans jest wielką niespodzianką. Zajęli trzecie miejsce w grupie i grali w barażach. 
Nie widzę dla nich nawet iskierki nadziei na awans z grupy. Przegrają zapewne wszystkie mecze, a każdy strzelony gol będzie dla nich sukcesem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz