sobota, 24 maja 2014

Przegląd reprezentacji MŚ Brazylia 2014: Grupy E - H



GRUPA E

Szwajcaria

Kwalifikacje: Szwajcarzy pewnie wygrali grupę E wyprzedzając takie reprezentacje jak Islandia, Słowenia czy Norwegia.

Trener: Ottmar Hitzfeld

Gwiazdy: D. Benaglio (Wolfsburg), S. Lichtsteiner (Juventus), P. Senderos (Valencia), J. Djourou (HSV), G. Inler, V. Behrami (obaj Napoli), X. Shaqiri (Bayern), H. Seferovic (Real Sociedad), J. Drmic (Nurnberg), Xhaka (Monchengladbach).

Moja prognoza: Szwajcaria nie należy może do najmocniejszych drużyn, ale awans do 1/8 powinni wywalczyć w starciu z Ekwadorem.
Z kadry Szwajcarii błyszczeć powinni młodzi zawodnicy tacy jak Xhaka, Seferovic czy Shaqiri. Ponadto drużyna posiada doświadczonych zawodników, co w połączeniu z młodością może okazać sukcesem.
Pomimo, iż drużyna ma kilka gwiazd i niebywałych talentów to przewiduję dla nich 2 miejsce w grupie i awans do 1/8 finału, lecz nic więcej.
Ekwador
Kwalifikacje: Ekwador w strefie CONMEBOL zajął 4 miejsce i bezpośrednio awansował na mundial.

Trener: Reinaldo Rueda

Gwiazdy: A. Valencia (ManU)

Moja prognoza: Wydaje mi się, że Ekwador powalczyć może jedynie z Hondurasem, bo w walce z dwoma pozostałymi zespołami wypada dosyć słabo – przynajmniej na papierze. Niespodzianki raczej nie przewiduję.
Jedyną gwiazdą, która reprezentuje barwy znaczącego w Europie zespołu jest Valencia. Pomimo to, jego gra nie porwała Manchester United nawet do kwalifikacji Europejskich rozgrywek.
Według mnie Ekwador zajmie w tej grupie 3 miejsce. Na więcej nie daję im szans.

Francja
Eliminacje: Francuzi trafili do dosyć ciężkiej grupy I i zajęli w niej drugie miejsce ustępując tylko Hiszpanii. Następnie stanęli do dwumeczu barażowego z Ukrainą. Choć z kłopotami to jednak wygrali (3:2).

Trener: Didier Deschamps

Gwiazdy: H. Lloris (Tottenham), S. Mandanda, M. Valbuena (obaj Marsylia), R. Varane, K. Benzema (obaj Real), B. Sagna, L. Koscielny, O. Giroud (wszyscy Arsenal), M. Debuchy, L. Rémy (obaj Newcastle), M. Sakho (Liverpool), P. Evra (ManU), Y. Cabaye, B. Matuidi (obaj PSG), P. Pogba (Juventus), C. Grenier (Lyon), F. Ribéry (Bayern), A. Griezmann (Real Sociedad), S. Nasri (ManCity).

Moja prognoza: Według mnie to cichy faworyt tego turnieju. Trzymam za nich kciuki, bo jakby nie patrzeć to mają kim postraszyć. Dwóch dobrych bramkarzy, świetna linia obrony, finezyjna druga linia i atak z Benzemą i Giroud. Warto wspomnieć również o młodych talentach takich jak Griezmann, Pogba, Grenier czy Varane. O koronę króla strzelców może powalczyć Benzema, a może nawet i Giroud, kto wie.
Grupę mają niezbyt trudną, więc awans z pierwszego miejsca to dla nich coś oczywistego. Po za tym powinni dojść dosyć daleko. Może nawet do finału.
Honduras
Kwalifikacje: Honduras w grupie finałowej zajął 3 miejsce wyprzedzając Meksyk, Panamę i Jamajkę i awansował bezpośrednio na mistrzostwa.

Trener: Luis Fernando Suárez

Gwiazdy: M. Figueroa (Hull), R. Espinoza (Wigan), W. Palacios (Stoke).

Moja prognoza: Wydaje się, że Honduras będzie typowym dostarczycielem punktów. Prawdę powiedziawszy ta drużyna nie posiada znaczących gwiazd. Jest w jej kadrze kilku zawodników występujących w Anglii ale to raczej nie zmieni sytuacji w jakiej znalazła się ekipa Hondurasu.
Według mnie zajmą ostatnie miejsce w grupie i to zapewne bez zdobyczy punktowej.

GRUPA F

Argentyna
Kwalifikacje: Argentyna wygrała rywalizację z pozostałymi drużynami Ameryki południowej.

Trener: Alejandro Sabella

Gwiazdy: J. Masherano, L. Messi (obaj Barcelona), E. Garay (Benfica), P. Zabaleta, K. Agüero (obaj ManCity), di María (Real), G. Higuaín, F. Fernández (obaj Napoli), R. Palacio (Inter), E. Lavezzi (PSG), J. Sosa (Atletico), L. Biglia (Lazio).

Moja prognoza: Drużyna niezwykle nieprzewidywalna, aż ciężko mi napisać, co mogą osiągnąć na tym mundialu. Wyjście z grupy to raczej oczywista sprawa, ale co będzie dalej?
Wydaje mi się, że bardzo dużo zależeć będzie od największej gwiazdy – Messiego. Czy pociągnie zespół do końcowego triumfu ? A może zrobi to ktoś inny np. Agüero do spółki z Lavezzim i di Maríą ? A może zespół skończy te rozgrywki w 1/8 finału. O koronę dla najlepszego strzelca śmiało powalczyć może Messi, Agüero, a nawet i Lavezzi.
Osobiście przewiduję, że Argentyna może, a raczej powinna dojść do ćwierćfinału. Co będzie dalej zobaczymy.

Bośnia i Hercegowina
Kwalifikacje: Bośnia i Hercegowina wygrała grupę G wyprzedzając Grecję, Słowację, Litwę i Estonię.

Trener: Safet Susic

Gwiazdy: E. Spahic (Bayer), M. Pjanic (Roma), Ibisevic (Stuttgart), E. Dżeko (ManCity).

Moja prognoza: drużyna co prawda do najmocniejszych ekip nie należy ale wydaje mi się, że awansować dalej powinni. Powalczą o drugie miejsce z Nigerią.
Drużyna Bośni i Hercegowiny ma kilka gwiazd europejskiej piłki, w tym skutecznego napastnika Manchesteru City – Edina Dżeko. Bośniak powinien co nie co strzelić ale o tytule najlepszego strzelca może raczej zapomnieć.
Bośnia i Hercegowina zajmie według mnie trzecie miejsce w tej grupie.

Iran
Kwalifikacje: Iran w czwartej grupie zajął pierwsze miejsce i wyprzedził między innymi Koreę Płd., Uzbekistan i Katar.

Trener: Carlos Queiroz

Gwiazdy: A. Dejagah (Fulham).

Moja prognoza: Iran nie ma większych szans na sukces w tej grupie. Już nie mówię nawet o walce o 3 miejsce, bo to raczej jest dla nich niemożliwe. Zespół jedyne, co dobre posiada na ławce trenerskiej. Jedynym znanym mi nazwiskiem w kadrze Iranu jest Dejagah, reprezentujący barwy Fulham, które bądź, co bądź spadło z Premier League. Według mnie Iran zajmie ostatnie miejsce w grupie F.

Nigeria
Kwalifikacje: Nigeria wygrała grupę F i po wygranym dwumeczu z Etiopią (4:1) awansowała na mundial w Brazylii.

Trener: Stephen Keshi

Gwiazdy: V. Enyeama (Lille), John Obi Mikel (Chelsea), E. Emenike (Fenerbahce), V. Moses (Liverpool), P. Odemwingie (Stoke), S. Ameobi (Newcastle).

Moja prognoza: Według mnie Nigerię stać na awans z tej grupy. Kto wie, może urwą nawet i punkt Argentynie. Mają w kadrze kilku świetnych zawodników ale jednak 1/8 finału to będzie dla nich szczyt.
Według mnie Nigeria ostatecznie zajmie 2 miejsce w grupie po wyrównanej walce z Bośnią i Hercegowiną.

GRUPA G

Niemcy
Kwalifikacje: Niemcy pewnie wygrali swoją grupę eliminacyjną zostawiając w tyle takie ekipy jak Szwecja, Austria czy Irlandia.

Trener: Joachim Löw

Gwiazdy: M. Neuer, P. Lahm, J. Boateng, B. Schweinsteiger, T. Müller, T. Kroos (wszyscy Bayern), R. Weidenfeller, M. Hummels, M. Schmelzer, M. Reus, K. Großkreutz, M. Götze (wszyscy Borussia D.), P. Mertesacker, M. Özil, L. Podolski (wszyscy Arsenal), J. Draxler (Schalke), L. Bender (Bayer), S. Khedira (Real), M. Klose (Lazio), A. Schürrle (Chelsea).

Moja prognoza: Według wielu osób Niemcy są jednym z głównych faworytów do wygrania Mistrzostw Świata w Brazylii i nie można się z tym nie zgodzić. Na każdej z pozycji mają światowej klasy gwiazdę, a z rezerw można by stworzyć kompletną, bardzo silną jedenastkę.
Ciężko wybrać zawodników, którzy będą wyróżniać. Przy doświadczonych, ogranych graczach są też młodzi i niezwykle utalentowani zawodnicy tacy jak Reus, Draxler czy Götze. Nie widzę w tej kadrze napastnika, który mógłby pokusić o koronę króla strzelców, ale czemu nie miałby zdobyć tego tytułu pomocnik ? Schürrle, Reus nawet Podolski mogą powalczyć.
Według mnie Niemców stać na awans do samego finału. Wyjście z grupy powinno być dla nich formalnością.

Portugalia
Kwalifikacje: Portugalczycy awansowali na mundial na raty. W grupie F zajęli drugie miejsce ustępując Rosji, a w barażach stawili czoła Szwedom, których ostatecznie pokonali (4:2).

Trener: Paulo Bento

Gwiazdy: Beto (Sevilla), Pepe, F. Coentrão, C. Ronaldo (wszyscy Real), Rolando (Inter), M. Veloso (D.Kijów), J. Moutinho (Monaco), R. Meireles (Fenerbahce), H. Almeida (Besiktas), S. Varela (Porto), Nani (ManU).

Moja prognoza: Mnie osobiście reprezentacja Portugalii nie przekonuje. Może i skład ma dosyć mocny ale nie widzę ich za daleko na tym mundialu.
Kto z zawodników będzie błyszczał ? Ronaldo, jeśli wyleczy w stu procentach kontuzję i nie dadzą o sobie znaku trudy minionego sezonu. To właśnie CR7 może nastrzelać najwięcej bramek, pod warunkiem, że Portugalia dojdzie dalej niż do 1/8 finału. Oprócz niego z dobrej strony pokazać się może także Varela.
Wydaje mi się, że Portugalia wymęczy wyjście z grupy w starciu z Ghaną. To jak daleko zajdą będzie zależeć od dyspozycji Ronaldo oraz ich rywali. Przewiduję ćwierćfinał.

Ghana
Kwalifikacje: Ghana wygrała grupę D w strefie afrykańskiej i następnie pokonała w dwumeczu Egipt aż (7:3).

Trener: Kwesi Appiah

Gwiazdy: Kevin-Prince Boateng (Schalke), S. Muntari, M. Essien (obaj Milan), K. Asamoah (Juventus), A. Gyan (Al-Ain), A. Ayew (Marsylia).

Moja prognoza: Pech chciał, że Ghana trafiła do bardzo mocnej grupy, wydaje mi się, że jednak za mocnej jak dla nich. W starciu z Niemcami raczej nie wyjdą z podniesionymi głowami. Powalczyć jednak mogą o awans z Portugalią, ale to raczej może być mission impossible.
Drużyna z Afryki ma w swoim składzie kilka gwiazd ale ciężko wskazać jedną najbardziej wyróżniającą się. Myślę, że połączeniu będą naprawdę mocni i przysporzą wiele kłopotów swoim rywalom.
Według mnie Ghana skończy rozgrywki na 3 miejscu w tej grupie i minimalnie ale jednak ustąpi pierwsze dwa miejsca drużynom z Europy.

USA
Kwalifikacje: Amerykanie w rundzie finałowej strefy CONCACAF zajęli pierwsze miejsce i otrzymali bezpośredni awans.

Trener: Jürgen Klinsmann

Gwiazdy: T. Howard (Everton), J. Altidore (Sunderland), L. Donovan (Los Angeles Galaxy), C. Dempsey (Seeatle Sounders).

Moja prognoza: Według mnie ta drużyna skazana jest na pożarcie. Nawet w starciu z Ghaną nie daję Amerykanom zbyt dużych szans.
Ekipa ze Stanów Zjednoczonych nie posiada już wielkich gwiazd. Donovan i Dempsey przenieśli się do słabej amerykańskiej ligi by dorobić do emerytur. Jedynym graczem liczącym się jako tako w Europie jest bramkarz Tim Howard, który był trzecim najlepszym golkiperem w ubiegłym sezonie Premier League.
Według mnie USA zajmie ostatnie miejsce w tej grupie.

GRUPA H

Belgia
Kwalifikacje: Belgia nie dała szans rywalom w grupie eliminacyjnej i wygrała ją uprzedzając między innymi Chorwację, Serbię, Szkocję i Walię.

Trener: Marc Wilmots

Gwiazdy: S. Mignolet (Liverpool), T. Courtois, T. Alderweireld (obaj Atletico), D. van Buyten (Bayern), V. Kompany (ManCity), N. Lombaerts, A. Witsel (obaj Zenit), Vertonghen, M. Dembélé, N. Chadli (wszyscy Tottenham), E. Hazard (Chelsea), M. Fellaini, A. Januzaj (obaj ManU), R. Lukaku, Mirallas (obaj Everton), Mertens (Napoli), Benteke (Aston Villa), Vermaelen (Arsenal).

Moja prognoza: Ta drużyna może namieszać i wydaje mi się, że wszystko na to wygląda, iż Belgowie mogą okazać się czarnym koniem tego turnieju.
Drużyna naszpikowana jest gwiazdami. Na pewno jednym z najważniejszych zawodników będzie Hazard, który wyrasta na gwiazdę światowej piłki. W bramce mamy Courtoisa, który według mnie jest obecnie najlepszym bramkarzem na świecie. Świetna linia obrony i duża możliwość rotacji w linii pomocy. Po za tym w ataku mamy Lukaku.
Belgia dysponując takim składem może zajść bardzo daleko na tych mistrzostwach. Nie zdziwiłbym się, gdyby nawet dotarli do finału. Wyjście z grupy jest pewne.

Algieria
Kwalifikacje: Algieria po ciężkim starciu w dwumeczu z Burkina Faso awansowała na mundial. O awansie zadecydowały bramki strzelone na wyjeździe.

Trener: Vahid Halilhodzic

Gwiazdy: S. Feghouli (Valencia), N. Bentaleb (Tottenham), S. Taider (Inter), H. Yebda (Udinese).

Moja prognoza: Algierczycy nie mają w swoim składzie wielkich gwiazd, nie mogą się więc równać z pozostałymi ekipami w tej grupie. Sukcesem będzie dla nich choćby jeden zdobyty punkt, ale nie oczekuję, że im się chociaż to uda.
Wydaje mi się, że Algieria zakończy udział w tym turnieju na 4, ostatnim miejscu w tej grupie.

Rosja
Kwalifikacje: Rosjanie wygrali grupę F wyprzedzając tym samym Portugalię i pewnie awansując na mundial.

Trener: Fabio Capello

Gwiazdy: I. Akinfeev, S. Ignashevich, A. Berezutski, A. Dzagoev, (wszyscy CSKA), A. Anyukov, Faizulin, Kerzhakov (wszyscy Zenit), Denisov, Zhirkov, Kokorin (wszyscy Dynamo Moskwa).

Moja prognoza: Rosja nie należy do najmocniejszych ekip tego mundialu, ale wydaje się, że awans z grupy jest w ich zasięgu. W starciu z Belgią raczej odpadają, ale powalczyć mogą z Koreą.
Rosja nie posiada jakiś wielkich gwiazd. Większość składu oparta jest na zawodnikach ligi rosyjskiej.
Według mnie Rosja wyjdzie jednak z grupy ale w następnej rundzie zakończy się ich przygoda w Brazylii.

Korea Płd.
Kwalifikacje: Koreańczycy zajęli drugie miejsce w grupie eliminacyjnej A w strefie azjatyckiej i dzięki temu dostała się do rozgrywek w Brazylii.

Trener: Myung-Bo Hong

Gwiazdy: Chu-Young Park (Watford), Heung-Min Son (Bayer).

Moja prognoza: Koreańczycy nie mają według mnie jedenastki, która byłaby w stanie powalczyć o awans do następnej rundy.
W ekipie Korei Południowej znajduje się zawodnik Arsenalu, wypożyczony do Watford Chu-Young Park i to zapewne na nim będzie spoczywać rola głównego napastnika.
Korea posiada słabą ekipę. Na pewno nie okaże się czarnym koniem jak podczas mistrzostw w 2002 roku. Wydaje mi się, że ulegną Belgii i Rosji i zakończą rywalizację na 3 miejscu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz