czwartek, 15 maja 2014

Przegląd reprezentacji MŚ Brazylia 2014: Grupy A - D

GRUPA A

Brazylia
Kwalifikacje: Reprezentacja Brazylii jako gospodarz turnieju nie musiała przechodzić eliminacji.

Trener: Luiz Felipe Scolari

Gwiazdy: Julio Cesar (Toronto FC), Marcelo (Real), Dani Alves (Barcelona), Maicon (Roma), Maxwell, Thiago Silva (obaj PSG), David Luiz (Chelsea), Dante (Bayern), Paulinho (Tottenham), Ramires, Willian, Oscar (wszyscy Chelsea), Hernanes (Inter), Luiz Gustavo (VfL Wolfsburg), Fernandinho (ManCity), Neymar (Barcelona), Hulk (Zenit).

Moja prognoza: Wydaje mi się, że gospodarz tego turnieju może zajść bardzo daleko. Może nawet do finału, który może okazać dla nich zwycięski. Już w 1/8 ich rywalem może być Hiszpania, bądź Holandia, więc emocji w starciu z Brazylijczykami nie zabraknie na pewno.
Gwiazdą reprezentacji najprawdopodobniej może być Neymar. Oprócz niego jest też silny Hulk oraz bardzo mocna linia pomocy z dużym polem manewru. Zawodnicy tacy jak Oscar, Willian czy Fernandinho sami mogą przesądzić o wyniku meczu. Po za tym Brazylia posiada jedną z najmocniejszych linii obrony na tym mundialu. Nie wydaje mi się jednak, żeby w tej drużynie był kandydat na koronę króla strzelców.
Według mnie Brazylię stać na finał, a nawet końcowe zwycięstwo. Główny kandydat do wyjścia z grupy, ba - porażką dla nich będzie nawet wyjście z drugiego miejsca tej grupy.
Chorwacja
Kwalifikacje: Chorwacja w grupie A zajęła drugie miejsce przed m.in. Serbią, Szkocją i Walią i zagrała w barażach. W dwumeczu pokonała Islandię (2:0).

Trener: Niko Kovač

Gwiazdy: D. Srna (Szachtar), D. Pranjic (Panathinaikos), I. Perisic (Werder), I. Rakitic (Sevilla), L. Modric (Real), M. Mandzukic (Bayern).

Moja prognoza: Ciężko stwierdzić, co może osiągnąć reprezentacja Chorwacji. Pomimo, iż drużyna posiada kilka gwiazd, to jednak wydaje mi się, że awans z grupy A, będzie dla nich piekielnie trudny. Powinni stoczyć świetne widowisko w walce o awans z drużyną Kamerunu.
Kto będzie błyszczał z Chorwatów ? Wydaje mi się, że Modric w środku pola i wysunięty na szpicy Mandzukic, który potrafi strzelać bramki, co już udowodnił i to nie tylko w Bayernie Monachium. Wydaje mi się, że namieszać może również Rakitic, który ostatnio prezentuje wysoką formę.
Nie widzę w tej drużynie króla strzelców tych mistrzostw.
Według mnie Chorwacja może wyjść z grupy ale nie musi. Nawet jeśli im się to uda, to będzie szczyt ich sukcesów na tych mistrzostwach.

Meksyk
Kwalifikacje: Meksyk w kwalifikacjach z grupy CONCAF, w rundzie finałowej zajął 4 miejsce, które pozwoliło mu grać w barażach. W dwumeczu Meksykanie pokonali Nową Zelandię (9:3).

Trener: Miguel Herrera

Gwiazdy: A. Guardado (Bayer), D. Reyes (Porto), Giovani dos Santos (Villareal), Chicarito (ManU).

Moja prognoza: Nie wydaje mi się, żeby drużyna Meksyku wyszła z grupy. Trafiła na teoretycznie silniejszych rywali. Nawet w starciu z Kamerunem czy Chorwacją nie daję im większych szans.
Kto będzie gwiazdą drużyny na tych mistrzostwach? Według mnie nie ma w tej drużynie kogoś tak wyróżniającego się. Może to być Dos Santos, ale ciężko to stwierdzić. Nie wydaje mi się, żeby ta drużyna posiadała w składzie przyszłego króla strzelców. Chicarito nie błyszczał w barwach Manchesteru United.
Według mnie Meksyk nie wyjdzie z grupy i zajmie końcowe, czwarte miejsce.
Kamerun
Kwalifikacje: W trzeciej rundzie eliminacji Kamerun wyeliminował w dwumeczu Tunezję (4:1).

Trener: Volker Finke

Gwiazdy: A. Chedjou (Galatasaray), J. Matip (Schalke), A. Song (Barcelona), S. Eto’o (Chelsea), J. Makoun (Rennes).

Moja prognoza: Kamerun powinien stoczyć walkę o drugie miejsce z Chorwacją. Mają drużynę, która jest zdolna wyjść z grupy ale tylko wyjść.
Gwiazdą drużyny będzie zapewne Eto’o, który wie jak strzelać bramki i wydaje mi się, że coś strzeli rywalom. Z dobrej strony pokazać się może także Matip. Doświadczeni Song i Makoun powinni postarać się wywalczyć z kolegami awans do 1/8 finału.



GRUPA B

Hiszpania
Kwalifikacje: Hiszpanie wygrali bardzo mocną grupę I, w której znaleźli się nad Francją, Finlandią czy Gruzją.

Trener: Vicente del Bosque

Gwiazdy: I. Casillas, S. Ramos, Xabi Alonso (wszyscy Real), P. Reina (Napoli), V. Valdes, J. Alba, A. Iniesta, Xavi, C. Fàbregas, S. Busquets, Pedro (Barcelona), C. Azpilicueta, F. Torres (Chelsea), Juanfran, Koke, D. Costa, D. Villa (wszyscy Atletico Madryt), J. Martínez, T. Alcántara (obaj Bayern), S. Cazorla (Arsenal), D. Silva, J. Navas, A. Negredo (wszyscy ManCity).

Moja prognoza: Drużyna naszpikowana gwiazdami. W każdej formacji jest gwiazda światowego formatu, a na ławce kolejna, która może ją zastąpić. Jeden z głównych faworytów do zwycięstwa, choć nie do końca jestem tego pewien. Obrońca tytułu zapewne główną walkę stoczy w grupie z Holandią, by nie wpaść od razu w 1/8 na Brazylię. Awans tej drużyny to czysta formalność. Pytanie tylko z którego miejsca…
Kto będzie błyszczał ? Wydaje mi się, że to może być każdy. Zaczynając od prześwietnego Casillasa, idąc przez Ramosa i Albę, przechodząc przez prawie, że perfekcyjną linię pomocy z Iniestą, Xavim, Fabregasem, a kończąc na niesamowicie wybornym ataku z Torresem, Negredo, Pedro i Costą. Ciężko stwierdzić kto będzie bohaterem, ale biorąc pod uwagę ostatnie sukcesy Atletico to właśnie piłkarzy tej drużyny upatrywałbym w nowych gwiazdach. Świetny Koke w środkowej linii czy bramkostrzelny Costa. Będzie ciekawie.
Wydaje mi się, że o koronę króla strzelców powalczy napastnik najczęściej wystawiany przez del Bosque. Osobiście stawiałbym na D. Costę.
Awans z grupy, przejście przez 1/8, ćwierćfinał wydają się być pewne. Półfinał i finał, bądź walka o 3 miejsce, to według mnie pozycje, na jakich skończy Hiszpania. Wszystko zależy od tego, na kogo trafią po drodze.
Holandia
Kwalifikacje: Holendrzy wylądowali w grupie D i pewnie wygrali ją wyprzedzając m.in. Rumunię, Węgry, Turcję czy Estonię.

Trener: Louis van Gaal

Gwiazdy: B.M. Indi, D. Janmaat (Feyenoord), N. de Jong (Milan), Sneijder (Galatasaray), Strootman (Roma), Vlaar (Aston Villa), G. van der Wiel (PSG), R. van Persie (ManU), S. Schaars (PSV), Huntelaar (Schalke), G. Kuyt (Fenerbahce), A. Robben (Bayern), R. van der Vaart (HSV).

Moja prognoza: Reprezentację Holandii stać na bardzo wiele. Drużyna została odmłodzona, po za tym nadal są w niej gwiazdy z ubiegłych rozgrywek Mistrzostw Świata czy Europy. Wspólnie z Hiszpanami stoczą wielki bój o pierwsze miejsce w grupie.
Gwiazdą drużyny może okazać ktoś nowy, ktoś kto reprezentuje holenderskie barwy klubowe. Na pewno wiele do powiedzenia będą mieli Robben, Strootman, Sneijder i Van Persie. Ten ostatni może pokusić się nawet o koronę króla strzelców, bo jak wiemy zdobywać bramki to on potrafi.

Według mnie Holandia wyjdzie z grupy ale z drugiego miejsca i dojść powinna w okolice ćwierćfinału/półfinału.
Chile
Kwalifikacje: Chile awansowało z grupy Ameryki Południowej zajmując wysokie 3 miejsce i wyprzedzając takie drużyny jak Urugwaj, Ekwador, Peru czy Paragwaj.

Trener: Jorge Sampaoli

Gwiazdy: J. Beausejour (Wigan), A. Vidal, M. Isla (obaj Juventus), M. Fernández (Fiorentina), E. Vargas (Valencia), A. Sánchez (Barcelona).

Moja prognoza: Drużyna Chile, która przez niektórych uważana jest za możliwego czarnego konia turnieju wydaje się być raczej skazana na porażkę. Rywalizacja z Hiszpanią czy Holandią będzie dla nich niezwykle trudna i każdy punkt ugrany przeciwko europejskim potęgom będzie dla nich sukcesem. Niemniej jednak 3 miejsce w grupie jest dla nich.
Błyszczeć powinny dwa nazwiska – Vidal i Sánchez. Obaj są ograni w Europie, grają w mocnych ligach i potrafią strzelać bramki. Szkoda, że jedynie tylko w rywalizacji grupowej.
Według mnie Chile powinno spokojnie zająć 3 miejsce w grupie B.
Australia
Kwalifikacje: Australia zajęła drugie, promowane awansem miejsce w grupie B wyprzedzając Jordanię, Oman i Irak. Warto wspomnieć, że Australijczycy eliminacje przechodzili w grupie Azjatyckiej.

Trener: Ange Postecoglou

Gwiazdy: B. Jones (Liverpool), M. Langerak (Borussia D.), T. Cahill (NY Red Bulls).

Moja prognoza: Australia raczej nie powalczy o nic na tych mistrzostwach. Zdecydowanie ustępuje dwójce potentatów tej grupy, a nawet ulega reprezentacji Chile. Każdy punkt, każdy gol zdobyty na tym mundialu będzie dla nich sukcesem.
Wydaje mi się, że nie ma w tej drużynie zawodnika, który mógłby zabłysnąć.

Drużyna w mojej opinii skończy rozgrywki na ostatnim miejscu grupy B.

GRUPA C

Kolumbia
Kwalifikacje: Kolumbia w eliminacjach w grupie Ameryki Południowej zajęła drugie miejsce promowane bezpośrednim awansem na mundial.

Trener: Pékerman

Gwiazdy: C. Zapata (Milan), S. Arias (PSV), J. Rodríguez, Falcao (obaj Monaco), F. Guarín (Inter), J. Quintero, J. Martinez (obaj Porto), Cuadrado (Fiorentina), C. Bacca (Sevilla), A. Ramos (Hertha).

Moja prognoza: Kolumbia jest drużyną, którą stać na bardzo wiele. Obok Belgii jest uważana za jednego z czarnych koni turnieju. Kolumbijczycy mogą poważnie zamieszać. Wyjście z grupy na pierwszym miejscu jak najbardziej jest możliwe.
Według mnie z ekipy Kolumbii błyszczeć będzie kilku zawodników. Na pewno J. Rodríguez z Monaco. W obronie hulać będzie Zapata. Największa moc jest w ataku. Wybór tutaj jest naprawdę spory. Jest świetnie spisujący się w Lidze Europy Bacca, do tego bramkostrzelny Ramos, który już ustalił warunki przejścia do BVB, nieobliczalny J. Martinez, w którym widzę nawet kandydata do korony króla strzelców, Cuadrado, zawodnik rozchwytywany przez największe kluby w Europie no i na koniec Falcao, który pomimo kontuzji powinien pojechać do Brazylii.
Wydaje mi się, że awans z pierwszego miejsca w grupie C to będzie dla nich nie zbyt trudnym osiągnięciem. Później wszystko będzie zależało od dyspozycji zawodników i kolejnych rywali. Według mnie Kolumbia może pokusić się nawet o ćwierćfinał.
Grecja
Kwalifikacje: Grecy zajęli drugie miejsce w grupie G wyprzedzając między innymi Słowację i Litwę i dostali się do baraży. W dwumeczu pokonali Rumunię (4:2).

Trener: Fernando Santos

Gwiazdy: A. Papadopoulos (Olympiakos), V. Torosidis (Roma), Sokratis (Borussia D.), G. Karagounis, K. Mitroglou (obaj Fulham), G. Samaras (Celtic).

Moja prognoza: Nie wydaje mi się, żeby Grecy awansowali z tej bardzo wyrównanej grupy. Po za Kolumbią, reszta ekip jest dosyć wyrównana i jestem zdania, że Grecja powalczyć może o 2 miejsce, ale raczej zajmie 3-4.
Nie wiem czy któryś z zawodników będzie gwiazdą tego turnieju. Grecja najprawdopodobniej dosyć szybko zakończy udział w tym turnieju. Strzelić coś powinien Mitroglou, a w obronie rządzić będą Torosidis do współki z Sokratisem.
Moja prognoza dla Grecji to walka o 3 miejsce, choć wydaje mi się, że zakończą rozgrywki na ostatniej, czwartej pozycji.

Wybrzeże Kości Słoniowej (WKS)
Kwalifikacje: WKS w trzeciej rundzie eliminacji pokonało w dwumeczu Senegal (4:2) i awansowało na mundial.

Trener: Sabri Lamouchi

Gwiazdy: S. Aurier (Toulouse), K. Touré (Liverpool), Y. Touré (ManCity), S. Kalou (Lille), Gervinho (Roma), D. Drogba (Galatasaray), G. Sio (Basel), L. Traoré (Everton), W. Bony (Swansea), C. Tioté (Newcastle).

Moja prognoza: Bardzo ciekawa drużyna, która według mnie jest jedyną w tej grupie, która może utrzeć nosa Kolumbii. Awans powinien leżeć w rękach drużyny z Afryki.
Oprócz doświadczonych gwiazd takich jak Drogba, Kolo Touré, Kalou czy Gervinho błyszczeć będą młodsi gracze tacy jak Bony, Tioté czy wielki talent w postaci Auriera. Największą gwiazdą jednak powinien być Yaya Touré, który ostatni sezon w Anglii miał kapitalny, asystował, strzelał mnóstwo bramek i rządził w środku pola. Nie bez powodu został wybrany do jedenastki Premier League. To właśnie od niego będzie zależało najwięcej w grze WKS.
Według mnie WKS po ciężkich starciach z Japonią i Grecją uzyska upragniony awans do 1/8 finałów z drugiego miejsca.
Japonia
Kwalifikacje: Japonia po raz kolejny raz z rzędu uzyskała pewny awans na Mundial. Tym razem wygrali grupę B wyprzedzając m.in. Australię, Jordanię czy Oman.

Trener: Alberto Zaccheroni

Gwiazdy: Nagatomo (Inter), Yoshida (Southampton), K. Honda (Milan), S. Kagawa (ManU), Okazaki (Mainz).

Moja prognoza: Japonia raczej nie awansuje do dalszego etapu rozgrywek. Może urwać punkty Kolumbii czy WKS, ale jednak trzecie miejsce to będzie dla nich szczyt w tej grupie.
Wyróżniać się będzie zapewne duet Honda – Kagawa. Niespodziankę w postaci, nawet kilku bramek może sprawić Okazaki reprezentujący barwy Mainz.
Według mnie Japonia zajmie 3 miejsce w grupie C.



GRUPA D

Urugwaj
Kwalifikacje: Urugwaj do ostatniej chwili walczył o miejsce na mundialu. Po zajęciu 5 miejsca w grupie Południowej Ameryki, Urugwajczycy w barażach zmierzyli się z Jordanią i wygrali (5:0).

Trener: Óscar Tabárez

Gwiazdy: F. Muslera (Galatasaray), M. Pereira (Benfica), M. Cáceres (Juventus), D. Godín, C. Rodríguez (obaj Atletico), J. Fucile (Porto), G. Ramírez (Southampton), D. Forlán (Cerezo Osaka), L. Suárez (Liverpool), E. Cavani (PSG).

Moja prognoza: Jedna z najciekawszych grup tego mundialu. Ciężko stwierdzić czy Urugwaj awansuje do dalszej rundy. Wydaje mi się, że jest to bardzo prawdopodobne.
Błyszczeć bez wątpienia będzie Suárez, który zdeklasował rywali w walce o koronę strzelców Premier League, na mundialu będzie mógł pokusić się powtórkę. Po za tym u jego boku będzie kolejny świetny snajper – Cavani. Mając taki atak i zabezpieczenie z tyłu w postaci Godína czy Cáceresa Urugwaj powinien awansować do 1/8 finału.
Według mnie walka w tej grupie będzie piekielnie trudna choć ostatecznie szczęśliwa i wyjdą z grupy D, z drugiego miejsca.
Kostaryka
Kwalifikacje: W rundzie finałowej w części CONCACAF Kostaryka zajęła drugie miejsce i bezpośrednio awansowała na mundial w Brazylii.

Trener: Jorge Luis Pinto

Gwiazdy: C. Bolaños (Kopenhaga), J. Campbell (Arsenal), B. Ruiz (PSV).

Moja prognoza: Reprezentacja Kostaryki jest z góry skazana na porażkę. Ich szanse przeciwko reszcie rywali jest raczej znikoma. Każda strzelona bramka będzie dla nich sukcesem.
Drużyna w sumie nie posiada żadnych wyróżniających się gwiazd. W ekipie jest Campbell, zawodnik Arsenalu wypożyczony obecnie do Olympiakosu obdarzony niebanalnym talentem. Potrafił w lidze mistrzów strzelić bramkę Manchesterowi United, więc może uda mu się pokonać bramkarza Anglików ?
Raczej pewne jest dla mnie, że Kostaryka zakończy rywalizację na ostatnim miejscu w grupie D.

Anglia
Kwalifikacje: Anglicy wygrali grupę H, wyprzedzając takie reprezentacje jak Ukraina, Czarnogóra, Polska czy Mołdawia.

Trener: Roy Hodgson

Gwiazdy: J. Hart, J. Milner (obaj ManCity), G. Johnson, S. Gerrard, D. Sturridge, R. Sterling (wszyscy Liverpool), A. Cole, G. Cahill, F. Lampard, J. Terry, (wszyscy Chelsea), L. Shaw, A. Lallana (obaj Southampton), K. Walker, A. Townsend (obaj Tottenham), J. Wilshere, A. Oxlade-Chamberlain, K. Gibbs (wszyscy Arsenal), M. Carrick, W. Rooney, D. Welbeck (wszyscy ManU).

Moja prognoza: Według mnie Anglików stać nawet na zwycięstwo w tym mundialu. Pytanie tylko czy odmłodzony zespół Hodgsona da radę zatriumfować w lipcu w Rio.
Drużyna nadal posiada doświadczony, ograny trzon skupiający na Terrym, Lampardzie, Gerrardzie i Rooney’u, ponadto ekipa wzbogacona jest nowymi, młodymi talentami takimi jak Alex Oxlade-Chamberlain, Wilshere, Townsend czy Sterling. Wielką zagadką jest udział dwójki mundialowych debiutantów reprezentujących barwy Southampton – Shaw i Lallana pokazali w Premier League, że są wartościowymi zawodnikami i warto na nich postawić. W ataku błyszczeć powinien Sturridge i może nawet powalczyć o koronę króla strzelców.
Według mnie Anglia, głodna zwycięstwa awansuje z tej piekielnej grupy z pierwszego miejsca i dojdzie dosyć wysoko, może nawet do półfinału.
Włochy
Kwalifikacje: Włosi pewnie wygrali grupę B i pozostawali za sobą takie znane marki jak Dania, Czechy czy Bułgaria.

Trener: Cesare Prandelli

Gwiazdy: G. Buffon, G. Chiellini, A. Barzagli, L. Bonucci, C. Marchisio, A. Pirlo, P. Osvaldo,  (wszyscy Juventus), D. Criscito (Zenit), I. Abate, R. Montolivo, M. Balotelli, S. El Shaarawy (wszyscy Milan), T. Motta, E. Verratti (obaj PSG), E. Giaccherini (Sunderland), A. Gilardino (Genoa), D. De Rossi (Roma).

Moja prognoza: Bardzo mocna kadra, opierająca się głównie na zawodnikach Juventusu Turyn. Los chciał, że trafili do bardzo mocnej grupy i wydaje mi się, że będą mieli w niej niezłe kłopoty.
Błyszczeć powinien Buffon w bramce, dla którego może to być już ostatni mundial w karierze. Świetnym młodym zawodnikiem jest Verratti i może on sprawić niespodziankę w Brazylii. Bramki strzelać będą zapewne El Shaarawy i Balotelli, który według mnie może zostać nawet królem strzelców tych rozgrywek (pod warunkiem, że nie skończą rywalizacji już w grupie).
Według mnie Włosi jednak po ciężkim boju nie wyjdą z grupy i zakończą te rozgrywki na 3 miejscu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz