środa, 5 sierpnia 2015

Gothic II - Noc Kruka



Gothic. Nazwa niezbyt skomplikowana jak na tytuł gry komputerowej. A dotychczas powstało już kilka jej części. Grałem tylko w dwie pierwsze odsłony. Pierwsza część nie zbyt mi się podobała, więc skupię się tu jedynie na drugiej odsłonie i dodatku o podtytule – Noc Kruka…

Gothic II swoją premierę miało w 2002 roku, a dodatek The Night of The Reven (pl. Noc Kruka) rok później. Jest to epicki RPG z elementami fantasy, gdzie wcielamy się w postać Bezimiennego bohatera. Po wydarzeniach z pierwszej części gry, gdzie nasze pole manewru nie był zbyt okazałe, w tej odsłonie dostaje naprawdę spore pole do popisu. Wykraczamy poza jeden teren ograniczony barierą i mamy naprawdę wielkie krainy do zwiedzenia. Punktem docelowym jest miasto Khorinis, które otoczone jest przez wielkie obszary lasów, farm, bagien, pustyń i innych ciekawych miejsc, w których oprócz skarbów znajdziemy najróżniejsze potwory.

Jak wiadomo na każdym kroku spotykamy bestie, które trzeba ubić. Od słabych goblinów po szkielety, cieniostwory, orki (których jest cała masa), aż do olbrzymich golemów, troli czy smoków. Za każdego pokonanego wroga dostajemy tradycyjnie doświadczenie, które daje nam kolejne levele rozwoju. Stajemy się coraz silniejsi, może dysponować nowym potężnym ekwipunkiem, dzięki którym może stawać oko w oko z coraz to silniejszymi potworami czy trudniejszymi questami za co również otrzymuje exp.
W grze możemy rozwijać swojego bohatera na różne sposoby, możemy stać się złodziejem, czarodziejem czy paladynem. Przebieg gry każdą z postaci różni się. 

Ponadto zwiedzić możemy krainę Górniczej Doliny, gdzie roi się od orków i smoków, co jest ważnym elementem fabuły gry. Przechodząc do fabuły, to jestem zdania, że jest ona naprawdę fajna. Stajemy do walki z siłami zła. Niby to oklepane ale jak się człowiek wkręci w szczegóły, w które się zagłębiać nie będę, by nie popsuć nikomu zabawy, to naprawdę wciąga. Spotykamy na swojej drodze ponad 400 niezależnych postaci, gdzie każda z nich ma inny charakter, podejścia do nas, do fabuły. Dają nam zadania, pomagają nam, szkolą nas itd. 

Na przestrzeni całej rozgrywki uczymy się wielu ważnych umiejętności. Otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, akrobatyka, tworzenie mikstur i wiele innych.

Stajemy do walk z ponad 50 różnymi bestiami lecz nie tylko, bo przez wiele czasu na naszej drodze stają ludzie – złodzieje, bandyci, skorumpowani obywatele czy najemnicy. 

Noc Kruka jest sporym dodatkiem do podstawowej wersji gry. Oprócz nowych potworów czy ekwipunku dostajemy dwie niezwykle istotne rzeczy. Pierwszą z nich jest nowa wielka lokacja – Zapomniana Dolina Budowniczych, gdzie możemy odwiedzić między innymi wielki kanion, pustynię, zatokę piratów czy wielki obóz bandytów. Drugą rzeczą, która się istotnie łączy z pierwszą jest zupełnie nowy wątek fabularny wpleciony w fabułę podstawy. Odkrywamy kamienie teleportacyjne i zbieramy ornamenty, które po złączeniu w całość otwierają portal do nowej krainy. Tam naszym głównym celem jest znalezienie i pokonanie Kruka, sługi ciemności Beliara. By tego dokonać wykonujemy wiele pobocznych zadań otrzymywanych przez piratów oraz bandytów u których znajdziemy się na przeszpiegach…
O grze Gothic II jak i o jej jedynym oficjalnym dodatku można by pisać bardzo długo. Ja osobiście uwielbiam tą grę i przeszedłem całość parę razy. Polecam wszystkim fanom RPG. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz