poniedziałek, 22 czerwca 2015

Podsumowanie seriali - sezon 2014/2015



Sezon serialowy 2014/2015 można poniekąd uznać za zakończony. Poniżej postaram się ocenić poziom każdego z seriali jakie oglądam. Pod uwagę biorę seriale, które swoje sezony zaczęły na jesień 2014 i trwały do maja 2015 (np. Arrow, Person of Interest), bądź seriale, które w tym okresie czasu zaczęły się i skończyły (np. Homeland, Daredevil). Dlatego też w swojej rozpisce nie uwzględniłem seriali typu Hannibal, iZombie czy Orphan Black.

Aby uniknąć spoilerów zastosowałem prosty myk. Wszystkie teksty zostały napisane przeze mnie białą czcionką, czego normalnie nie widać. Aby przeczytać zawartość, która nas interesuje wystarczy zaznaczyć tekst/pole. :)

[Skala ocen – 1-5]
Banshee – sezon: 3 – odcinków: 10 – status: zamówiono 4 sezon.
Kapitalny sezon Banshee. Jeden z nielicznych seriali, którego poziom rośnie wraz z kolejnymi sezonami. Działo się bardzo dużo, z resztą jak zwykle u naszego szeryfa. Mniej seksu niż dotychczas ale za to mordobicia z podwójną ilością. Świetny wątek z wielkoludem, śmierć Noli (po kapitalnej walce z Burtonem), śmierć Gordona, interesujący wątek związany z bazą wojskową i osobista vendetta generała to tylko kilka najciekawszych wydarzeń. Ponadto pojawiło się kilka nowych postaci – nowy członek ekipy Hood’a, policjant - były nazista (zapowiada się świetny wątek w przyszłym sezonie) czy chociażby policjantka z rezerwatu. Sezon zakończony niezwykle ciekawie.
Ocena – 5.

Homeland – sezon 4 – odcinków 12 – status: zamówiono 5 sezon.
Kolejny świetny sezon Homeland. Tym razem mieliśmy mały restart. Nowa historia, w nowym miejscu, wiele nowych postaci ale oczywiście i dobrze nam znane jak oczywiście Carrie czy Saul. Uśmiercono bardzo fajną Farę, a szkoda. Cały sezon kręcił się wokół spisku terrorystów na dalekim wschodzie, a rządem Iranu. Homeland został przedłużony o kolejny sezon.
Ocena – 5.

Sleepy Hollow – sezon 2 – odcinków 18 – status: zamówiono 3 sezon.
Pierwszy sezon bardzo mi się podobał. Drugi oglądałem i miałem dosyć spore nadzieje, ale się nieco rozczarowałem. Zawiało mi strasznie nudą. Wiele powtarzających się wydarzeń i ciągłe nawiązywanie do historii, czego to tam Ichabod nie widział i nie znał. Męczył mnie ten serial bardzo i postanowiłem dać sobie spokój.
Ocena – 1.

Daredevil - sezon 1 - odcinków 13 - status: zamówiono 2 sezon.
Świetny serial stacji Netflix, który premierę miał jednego dnia. Serial dawkowałem sobie na spokojnie. Pierwsze dwa odcinki średnio mi podeszły ale później było już coraz lepiej. Kapitalna obsada, dużo akcji i brutalności. Jestem zadowolony i z pewnością obejrzę kolejny sezon, z resztą jak i inne zapowiedziane seriale z Defenders.
Ocena - 5. 

Constantine - sezon 1 - odcinków 13 - status: anulowany
Serial, na który czekałem i który nie okazał się być wielkim hitem. Sporo specyficznego humoru, akcji, przypominał mi poniekąd Supernatural. Serial borykał się z wielkimi problemami z oglądalnością i jego przyszłość była niepewna przez bardzo długi czas. Świetny pilot i ciekawy finał dają szansę na interesujący drugi sezon. Wielkim minusem było dla mnie zrezygnowanie z roli, po pierwszym odcinku Lucy. Serial wiele na tym stracił, bynajmniej według mnie. Zed mnie wnerwiała. Ostatecznie jednak serial został anulowany, choć gdzieś tam tli się iskierka nadziei na przejęcie przez inną stację.
Ocena - 3.

Arrow - sezon 3 - odcinków 23 - status: zamówiono 4 sezon.
Wiele hejtów w sieci ale według mnie trzeci sezon był bardzo fajny. Pojawiły się nowe postacie - Ra's al Ghul jako główny antagonista, świetna Tatsu jako Katana czy chociażby Ray Palmer (!). Jak zwykle miliard easter eggów i przeróżnych smaczków dla fanów komiksów. Oliver przeszedł na złą drogę, Laurel stała się Kanarkiem, Felicity zajarała się Queenem, Thea zaczęła wymiatać... Naprawdę sporo się działo, sporo dobrego oczywiście. Na największy chyba minus fakt opuszczenia serialu przez Roya, na szczęście postać nie została uśmiercona, co daje nadzieję na wielki powrót w przyszłości. Było troszkę nieścisłości i niedorzecznych rzeczy ale traktuję ten serial jako fantazję i nie będę za to czepiał. A i warto wspomnieć, że coś niedobrego stało się z Felką... :(
Ocena - 5.

The Flash - sezon 1 - odcinków 23 - status: zamówiono 2 sezon.
Kapitalny serial ! Nie wiem czy nie podoba mi się bardziej od Arrow, a przecież to spin off serialu o Queenie. Początkowo zdjęcia castingowe głównego aktora nie powalały. Aktor udowodnił jednak, że warto było dać mu szansę. Gra swoją postać naprawdę super. Ponadto mamy w serialu wiele ciekawych wątków proceduralnych jak i tych trzymających fabułę całego sezonu. Wiele świetnych postaci, w tym czołowych ze stron komiksu. Serial ten znakomicie uzupełniał się z Arrow, co mogliśmy zobaczyć w kilku crossoverach obu seriali. Dodatkowy plusik za powrót pary - Linc + Micheal :D
Ocena - 5.

Gotham - sezon 1 - odcinków 22 - status: zamówiono 2 sezon.
Kolejny premierowy serial o komiksowych superbohaterach. Tym razem nie jest to show skupione na jednej postaci, a na wielu. Na głównym planie dwójka detektywów - Gordon i Bullock ale również i młody Bruce ze swoim lokajem. Ponadto mamy okazję ujrzeć i poznać początki takich czarnych charakterów jak Riddler, Pingwin (kapitalna rola), Poison Ivy, Harvey Dent, Victor Zsasz, Falcone i innych. Świetny klimat miasta Gotham.Ciekawe zakończenie i wielkie nadzieje na kolejny świetny sezon.
Ocena - 5.

Supernatural - sezon 10 - odcinków 23 - status: zamówiono 11 sezon.
Hmm. Na pewno nie jest to Supernatural, które znaliśmy na przykład w 4 czy 5 sezonie. Historia poszła bardzo daleko do przodu i nie wiem czy do końca dobrze na tym wyszedł serial. Chociaż nie powiem, że był to jakiś mega słaby sezon. Słabsze odcinki przeplatały się z naprawdę dobrymi. Pojawiło się kilka ciekawych postaci z bestiariusza choć wątek główny związany ze Znamieniem Kaina czasami przynudzał. Nie mniej jednak mam wielki sentyment do tego serialu. Warto dodać, że humor nadal jest obecny - Dean... :D Finał sezonu epicki i dał mi wielkie nadzieje, że kolejny może być naprawdę świetny!
Ocena - 4.

Hawaii Five-0 - sezon 5 - odcinków 25 - status: zamówiono 6 sezon.
Bardzo fajny i przyjemny dla oka sezon. Jak zwykle bardzo mocne odcinki proceduralne, chociaż było w pierwszej połowie sezonu kilka słabszych. Nowe postacie takie jak Jerry wniosły do serialu bardzo wiele, przede wszystkim humoru. Ważnym wydarzeniem na pewno było zakończenie wątku Wo Fata, chociaż zakończenie to może złe słowo, bo historia związana z rodziną Steve'a trwa nadal. Nie mniej jednak Wo Fat poniósł śmierć i to w dosyć epickim odcinku! Jedynym chyba minusikiem tego serialu jest fakt, że twórcy chyba nie wiedzą, co zrobić z niektórymi postaciami. Ma się wrażenie jakby był ich przesyt. W kilku odcinkach zupełnie pomijają jakąś postać albo dają jej nieznaczącą rolę. Czasem którąś z pominiętych postaci wyciąga na pierwszy plan danego epka, to wtedy pozostali są daleko w tyle. W innych serialach tego typu nie odniosłem takiego wrażenia.
Ocena - 5.

NCIS: Los Angeles - sezon 6 - odcinków 24 - status: zamówiono 7 sezon.
Najlepszy serial z NCIS nadal daje radę. Główne postacie są takie jak być powinny, jest sporo akcji, dużo humoru, wątki są również oryginalne i nie widać kopii z innych seriali. Można śmiało pochwalić i czekać na kolejny sezon serialu. Ponadto podobał mi się wątek z atakiem na bazę Hetty, wątek kreta i powrót małego Gurka. Do pełni szczęścia zabrakło mi crossoveru z Hawaii. Wspólna akcja Sama, Callena, Steve'a i Danno byłaby kapitalna.
Ocena - 5.

Criminal Minds - sezon 10 - odcinków 23 - status: zamówiono 11 sezon.
Kolejny serial, kolejny już sezon (10!) i nadal mnie to ciekawi. Wiele oryginalnych pomysłów na odcinki. Nie można narzekać na nudę, chociaż parę odcinków było mocno średnich. Ciekawie rozpoczęty wątek z urazem psychicznym JJ oraz z córką Jennifer. No właśnie, nowa agentka w BAU - Jennifer pokazała się z bardzo dobrej strony i świetnie zastąpiła Blake. Według mnie była lepsza. Aktorka jednak z powodu ciąży opuszcza plan serialu ale z nadziejami na powrót. Czekam więc na wielki kombek Prentiss w 11 sezonie. Do tego wszystkiego ujrzeliśmy pilotażowy odcinek nowego spin offu, który na mnie osobiście nie wywarł wielkiego wrażenia.
Ocena - 5.

Chicago Fire - sezon 3 - odcinków  23 - status: zamówiono 4 sezon.
Fenomenalny serial ! Mogę śmiało powiedzieć, że jest dla mnie jednym z najlepszych zaraz obok Chicago PD. Kapitalne wątki proceduralne, świetny wątek główny sezonu i poszczególnych postaci. Działo się naprawdę bardzo dużo. Zmiana kierownictwa, nowe postacie w ekipie, śmierć Shay :(, odejście Millsa :(.
Wiele dramaturgii, emocji oraz humoru. Naprawdę nie ma na co narzekać. Ponadto bardzo liczne crossovery z Chicago PD. Jest mega !
Ocena - 5.

Chicago PD - sezon 2 - odcinków 23 - status: zamówiono 3 sezon.
Voight to jest gość ! Jeden z nielicznych seriali, gdzie główny bohater nie jest luźnym harcerzykiem. Nie ma głaskania u detektywa. Razem z ekipą tworzą świetny team. Podobnie jak w Chicago Fire, mieliśmy niezliczoną ilość świetnych odcinków przeplatanych humorem, akcją i dramatem. Działo się bardzo wiele. Nowi członkowie jednostki specjalnej i patrolu, brutalna śmierć Nadii :( no i oczywiście bardzo wiele crossoverów z Chicago Fire ale i także z Law & Order: Special Victims Unit. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze fakt, iż w obu serialach mogliśmy poznać nowe postacie, które stworzą, zamówiony już nowy spin off - Chicago Med.
Ocena - 5.

The Blacklist - sezon 2 - odcinków 22 - status: zamówiono 3 sezon.
Przyjemny i ciekawy sezon. Jak zwykle kapitalna kreacja Reddingtona. Ponadto nowy członek w ekipie Liz, wiele nowych postaci z czarnej listy, które bądź co bądź układały w jedną całość. Ciekawe zawirowanie z Tomem, świetny wątek z Dembe czy Kaplan. Mogliśmy zobaczyć także polski akcent, a dokładnie polski odcinek dziejący się w Warszawie z polskimi tekstami, pączkami i nazwami ulic. Działo się bardzo wiele, a wątek główny naprawdę interesujący. Dobra zapowiedź przed kolejnym sezonem.
Ocena - 5.

Revenge - sezon 4 - odcinków 23 - status: anulowany.
O ile 3 sezon był momentami słabszy niż poprzednie, to jednak 4 był naprawdę świetny. Poznalismy nowe postacie, które odegrały istotne role w życiu Ems. Świetny twist z finału 3 sezonu i dalsza kontynuacja w niedawno zakończonym. Ostateczna vendetta na Victorii i całej rodzince Graysonów. Sporo śmierci i pozamykanych wątków. Serial został anulowany, lecz zakończony z klasą. Naprawdę na bardzo wysokim poziomie i w sumie dobrze, że nie będą tego ciągnąć dalej, bo już naprawdę nie byłoby czego.. :)
Ocena - 5.

Once Upon a Time - sezon 4 - odcinków 23 - status: zamówiono 5 sezon.
Sam nie wiem, co myśleć o OUAT. Niby nie było źle, ale z drugiej strony był to jeden z seriali, na który najmniej czekałem i w wielu momentach odkładałem sobie odcinki by obejrzeć je później hurtowo. Pierwsza połowa sezony podobała mi się chyba bardziej od drugiej. Ciekawe połączenie krainy lodu, kapitalna Anna, Elsa i Królowa Śniegu. Był jakiś pomysł i został on fajnie rozegrany. Druga połowa opierała się na Autorze. Niby nie było źle, ale jakoś czuję niedosyt. Bardzo nie przypadły mi do gustu Ursula i Cruela. Powrót Zeleny całkiem ok. Wielkim plusem na pewno była Meleficent. Dosyć ciekawe zakończenie sezonu, co daje nadzieję, na świetny 5.
Ocena - 4.

Person of Interest - sezon 4 - odcinków 22 - status: zamówiono 5 sezon.
Jeden z czołowych seriali. Nolan jak zwykle na wysokim poziomie. Jak dla mnie sezon ten był naprawdę mocny, a walka między Maszyną, a Samarytaninem epicka. Świetny odcinek z porwaniem Shaw i odtwarzanymi możliwościami wyboru - świetny zabieg! Sporo postaci uśmierconych, rozwiązano kilka wątków ale na szczęście ten najważniejszy został otwarty. Maszyna została zminiaturyzowana, co otwiera twórcom olbrzymie pole manewru na przyszły sezon. Czekam z niecierpliwością.
Ocena - 5.

5 komentarzy:

  1. Nie dałbym Sleepy Hollow jedynki ale fakt było słabo dość. Ja nawet nie ogarnąłem że koniec sezonu był i dowiedziałem się po czasie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście rozumiem, że zestawienie jest subiektywne, ale pozwól, że podzielę się swoimi subiektywnymi odczuciami.
    Dziwi mnie trochę ta wysoka ocena dla Arrow i Gotham. Dla mnie serial z Łucznikiem nie wykorzystał potencjału drzemiącego w głównym wątku Ligii i Ra'sa. Rzeczywiście dużo się działo, ale ode mnie dostałby 3. Za to The Flash ma mocną 4 za świetną końcówkę.

    Sleep Hollow rzeczywiście słabe, mam nadzieję, że podniesie się poziom w trzecim sezonie.

    Nie dziwią mnie wysokie oceny dla Banshee, które zaliczyło najlepszy i bardzo dobry sezon oraz Daredevil od Netflixa to też świetny serial. Co prawda miał kilka mankamentów, ale na tle innych komiksowych produkcji zdecydowanie się wyróżnia.
    PoI jak zwykle w dobrej formie i mam nadzieję, że się utrzyma :)
    Dziwi brak w zestawieniu Marvel's Agents of SHIELD.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sleepy Hollow był dla mnie mega słaby i odechciało mi się go oglądac, wolałem ten czas poświęcic na coś innego dlatego porzuciłem i dałem najniższą notę...

    Lubec - sprawa odnośnie tego podsumowania ma się tak, że nie ma co się oszukiwac ale jeśli jakiś serial mnei nie ciekawi to go po prostu nie oglądam = nie oceniam, nikt mi nic nie narzuca - stąd tyle wysokich ocen. ;)
    Arrow mi się bardzo podobał, fakt było trochę głupich momentów, Felicity i wątek Rasa nie był jakiś mega wypasiony nie mniej jednak bardzo dobrze mi się go oglądało (o wiele lepiej bawiłem się przy tym serialu niż przy kilku innych jakie oglądam).

    Agentów nie oglądam, bo mnie mocno odrzuca to. Widziałem pierwsze bodaj 2-3 epki i ledwo je zniosłem. Niczym mnie to nie zaciekawiło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jasne rozumiem. Jak napisałem jest to całkiem subiektywne.
    A myślałem, że Agentów oglądasz. Nie chcę jakoś specjalnie namawiać, bo dla mnie pierwszy ich sezon był słaby, dopiero w końcówce się odnieśli. Ale myślę warto się przemęczyć, bo drugi sezon wynagradza to z nawiązką... oczywiście jak zechcesz i czas Ci pozwoli.

    OdpowiedzUsuń
  5. W obecnej chwili to czasu nie mam, żeby nadrobic iZombie oraz Orphan Black i Hannibala, który w ogóle nawet nie ruszyłem.

    OdpowiedzUsuń